ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ - ΟΚΤΩΗΧΟΣ - ΜΗΝΑΙΑ - ΤΡΙΩΔΙΟ - ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΑΡΙΟ
ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΞΟΔΙΑΣΤΙΚΟΥ ΜΟΝΑΧΩΝ
ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ - ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΕΣ - ΑΠΟΔΕΙΠΝΟΝ
ΟΙ ΟΝΕΙΡΟΠΑΡΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ - ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ
ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΕΣ ΣΟΦΙΑΣ - ΚΑΙΡΟΣ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ

ΓΙΑ ΟΤΙ ΝΕΟΤΕΡΟ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ


Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟ



 
Ύστερα από τον εκκλησιασμό
Ο άνθρωπος που εκκλησιάζεται και κοινωνεί μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης, φεύγει από τον ιερό Ναό καινούργιος άνθρωπος. Δέχθηκε μέσα του τον ίδιο τον Χριστό και έγινε αληθινά ναός χριστοφόρος. Φεύγει από τον Ναό του Κυρίου και μεταφέρει στον κόσμο την ειρήνη του Θεού. Γίνεται στους ανθρώπους μάρτυς της αγάπης του Θεού. Η παρουσία του ανθρώπου που λειτουργήθηκε είναι μία πρόσκληση προς κάθε αδελφό να προσέλθει στον Οίκο του Κυρίου. Λέει ο ιερός Χρυσόστομος προς το εκκλησίασμα του: «Προσελκύατε τους αδελφούς μας προς την εκκλησία, προτρέψτε τους πλανημένους, συμβουλέψτε τους όχι μόνον με λόγια, άλλα και με έργα.
Είναι ανώτερη αυτή η διδασκαλία που γίνεται με την συμπεριφορά, με την ζωή. Και αν ακόμη τίποτε δεν ειπείς, αλλά βγεις από την ιερά σύναξη, δείχνοντας στους απόντες και με την εμφάνιση και με το βλέμμα και με την φωνήν και με το βάδισμα και με όλη την εν γένει σεμνότητα σου, το κέρδος που πήρες από τον Ναό και βγήκες έξω, αυτό είναι αρκετό για παραίνεση και συμβουλή. Γιατί έτσι πρέπει να βγαίνουμε από εδώ, σαν από ιερά άδυτα, σαν να κατεβαίνουμε από τους ίδιους τους ουρανούς... Δίδαξε όσους δεν εκκλησιάζονται ότι έψαλες μαζί με τα Σεραφίμ, ότι ανήκεις στην ουράνια πολιτεία, ότι γράφτηκες στον χορό των αγγέλων, ότι μίλησες με τον Κύριο, ότι βρέθηκες μαζί με τον Χριστό.
Αν έτσι ελέγχουμε τον εαυτό μας, δεν θα χρειασθεί να πούμε τίποτε στους απόντες όταν βγούμε από εδώ. Αλλά από την δική μας ωφέλεια θα αισθανθούν την δική τους ζημιά και θα τρέξουν γρήγορα στον Ναό για να απολαύσουν τα ίδια. Γιατί βλέποντας με τα μάτια τους την ομορφιά της ψυχής σας, και αν ακόμη είναι πιο αδιάφοροι από όλους, θα αγαπήσουν την δική σας ευπρέπεια».
Το πνευματικό κάλλος εκείνου που λειτουργήθηκε αληθινά, ελκύει και τον πλέον αδιάφορο προς τον Οίκο του Κυρίου. Όμως η θεία Λειτουργία βοηθά και μας τους ίδιους στον πνευματικό αγώνα τον οποίο θα συνεχίσουμε όταν φύγουμε από τον Ναό. Από την Αγία Τράπεζα, λέει ο ιερός Χρυσόστομος, «αναχωρούμε ωσάν λιοντάρια που βγάζουν φωτιά, έχοντες γίνει φοβεροί ακόμη και στον Διάβολο... Το άγιο αίμα του Κυρίου ποτίζει την ψυχήν μας και της δίδει μεγάλη δύναμη. Αν αυτό το άγιο Αίμα το λάβουμε αξίως, εκδιώκει τους δαίμονες και τους κρατά μακρυά μας και φέρνει κοντά μας τους Αγγέλους και τον Κύριο των Αγγέλων.
Διότι όπου θα ιδούν το άγιο Αίμα του Κυρίου οι μεν δαίμονες τρέπονται εις φυγήν, προσέρχονται δε οι άγιοι Άγγελοι... Όσοι κοινωνούν αυτού του αγίου Αίματος στέκονται μαζί με τους Αγγέλους, τους Αρχαγγέλους και τις ουράνιες Δυνάμεις, φορούν την βασιλική στολή του Χριστού» και κρατούν τα πνευματικά όπλα. Αλλά ακόμη δεν είπα το σπουδαιότερο. Έχουν ενδυθεί τον ίδιο τον Βασιλέα».
Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης μιλώντας για τα θεία δώρα τα οποία λαμβάνει ο εκκλησιαζόμενος μας λέει πως μπορούμε να φυλάξουμε την πνευματική καθαρότητα που δεχθήκαμε από τον Κύριο. Να σας ειπώ, γράφει, με ποιον τρόπον ημπορείτε να φυλάξετε αμόλυντον έξω της Εκκλησίας την καθαρότητα εκείνην όπου ελάβετε: «Εάν έχετε πάντοτε εις την ενθύμησίν σας εκείνα οπού ηκούσατε και εμάθατε εις την Εκκλησίαν και εάν προσεύχεσθε και ψάλλετε με την καρδίαν σας τα της εκκλησίας πνευματικά άσματα και εις τον οίκον σας και εις το παζάρι και εις το εργαστήρι και εκεί όπου δουλεύετε και εκεί όπου περιπατείτε και μέσα και έξω και πανταχού, διότι δεν είναι αδύνατον τούτο να κάμετε, εάν μόνον θελήσετε και βάλλετε προθυμίαν και επιμέλειαν... καθώς λέει ο Χρυσορρήμων: Δεν χρειάζεται τόπος, δεν χρειάζεται χρόνος, αλλά είναι δυνατόν εις οποιονδήποτε τόπον και εις οποιονδήποτε καιρόν να ψάλλουμε με την σκέψη μας... Διότι είναι δυνατόν να φωνάζεις προς τον Θεόν με την σιωπήν σου. Έτσι και ο Μωϋσής εφώναζε και ο Θεός ήκουσε... Είναι δυνατόν και χωρίς φωνήν να ψάλλεις όταν εσωτερικά ομιλεί η διάνοια σου».
ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Για να διατηρούμε πάντοτε την ευλάβεια που λαμβάνουμε με τον εκκλησιασμό, ο άγιος Νικόδημος μας προτρέπει να τρέχουμε συχνά στον Οίκο του Κυρίου και «να ανακαινίζουμε με νέας διδασκαλίας την προθυμίαν εις τα καλά, φωτίζοντες μεν τον νου μας με το φως της θείας γνώσεως, θερμαίνοντες δε την θέλησιν και καρδίαν μας με την αγάπην των εντολών του Κυρίου.
Διότι καθώς το ρούχον όταν συχνώς πλύνεται δεν λερώνει και καθώς όταν το φυτό συχνά ποτίζεται δεν ξηραίνεται, αλλά φυλάττεται τρυφερόν και καρποφορεί, έτσι και ο χριστιανός, όσον συχνά πηγαίνει εις την Εκκλησίαν του Χριστού και πλύνεται και ποτίζεται από τα νάματα της θείας διδασκαλίας, φυλάττεται καθαρός και ούτε μολύνεται ούτε ξηραίνεται ο καρπός της αρετής του και ευλάβειας, αλλά μάλλον αυξάνει ημέραν καθ’ ημέραν και κάμνει καρπούς αθανάτους, άξιους διά την αποθήκην της Βασιλείας των ουρανών... Εάν ούτω ποιήτε αδελφοί μου χριστιανοί και συνεχώς τρέχετε εις την νοητήν Κιβωτόν... την του Χριστού λέγω αγίαν Εκκλησίαν, όχι μόνον εν τη παρούση ζωή θέλετε λυτρωθή από τον κατακλυσμόν των παθών της αμαρτίας και θέλετε μείνει ανώτεροι του πολέμου και των προσβολών του Διαβόλου του πάντοτε πολεμούντος υμάς, αλλά και εν τη μελλούση ζωή θέλετε αξιωθή της Βασιλείας των ουρανών... Οι γαρ εν τη Εκκλησία όντες φυτευμένοι θέλουν εξανθήσει εις τας ουράνιους αυλάς του Κυρίου... εν Χριστώ Ιησού τω Κεφαλήν όντι πάσης της άνω θριαμβευούσης και κάτω στρατευόμενης Εκκλησίας, ω η δόξα και το κράτος συν τω Πατρί και τω Αγίω Πνεύματι εις τους αιώνας. Αμήν».
Γιατί δεν εκκλησιάζεσαι;
Τα πνευματικά δώρα, που διανέμει ο Κύριος στους εκκλησιαζομένους, η αγία μας Εκκλησία θέλει να τα απολαμβάνουν όλα τα παιδιά της. Γι’ αυτό όρισε κανόνες με βαρειά επιτίμια σ’ εκείνους που δεν εκκλησιάζονται. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά τον 80ον κανόνα της Έκτης Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος ορίζει ότι εκείνος ο πιστός ο οποίος ενώ ευρίσκεται μέσα στην πόλη και κοντά στον Ναό, χωρίς να εμποδίζεται από μεγάλη ανάγκη ή δυσκολία, απουσιάζει τρεις συνεχείς Κυριακές από την θεία Λειτουργία, εάν μεν είναι κληρικός να καθαιρείται, εάν δε είναι λαϊκός να αφορίζεται. Διότι, λέει ο άγιος Νικόδημος, συμβαίνει «ένα από τα δύο, ή ο τοιούτος δεν είναι πιστός ή πιστός ων καταφρονεί της κοινής προς Θεόν υμνωδίας και προσευχής».

Η παρουσία των πιστών στον Ναό όταν τελείται η θεία Λειτουργία είναι το στολίδι της Εκκλησίας. Λέει ο ιερός Χρυσόστομος: «Το πλήθος εκείνων που εκκλησιάζονται είναι ένδυμα της Εκκλησίας, καθώς λέει ο προφήτης Ησαϊας με έμπνευση θεϊκή: Πάντας αυτούς περιθήσεις ως κόσμον νυμφίου και ων στολήν νύμφης». Όμως πολλοί πιστοί αποστερούμε με την απουσία μας τον στολισμό της Εκκλησίας και με διάφορες δικαιολογίες μένουμε μακρυά από τον Ναό του Κυρίου, την πηγή τόσων πνευματικών δωρεών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου